Tietosuojaseloste

Tämä on Toimistomummola Oy:n EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. 

Päivitetty: 18.6.2024

Mikä on Toimistomummola?

Toimistomummola Oy on työnvälitystoimisto, joka tuo tarmokkaat eläkeläiset toimistoille auttamaan arjen askareissa. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi kahvinkeittoa, tiskikoneen täyttöä ja tyhjennystä, astioiden keräämistä pöydiltä, aamiaisen esillelaittoa, roskien vientiä ja huonekasvien kastelua. Palvelun sisältö räätälöidään asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

Mikä tämä tietosuojaseloste on?

Tämä tietosuojaseloste on dokumentti, jossa kerromme, miten Toimistomummola Oy käsittelee tilaajien, asiakkaiden, työnsuorittajahakijoiden ja työnsuorittajien henkilötietoja. Tietosuojaselosteen tavoitteena on kertoa nämä tiedot mahdollisimman selkeästi ja ymmärrettävästi, mutta mikäli jokin on epäselvää tai sinulla on muita kysymyksiä Toimistomummolan tietojenkäsittelystä, voit ottaa meihin yhteyttä info@toimistomummola.fi.

Toimistomummolan palveluiden käytön edellytyksenä on tämän tietosuojaselosteen mukaisten henkilötietojen käsittelyn hyväksyminen, joten toivomme asianomaisten lukevan tämän tietosuojaselosteen tarkasti.

Tämä tietosuojaseloste koskee ainoastaan Toimistomummolan suorittamaa tietojen käsittelyä. Tietosuojaseloste ei kata kolmansien osapuolien suorittamaa tietojen käsittelyä, eikä Toimistomummola ole vastuussa kolmansien osapuolien suorittamasta käsittelystä.

‍1. Rekisterinpitäjä ja henkilötietojen käsittelijä

Rekisterinpitäjä tarkoittaa yritystä, joka on vastuussa tietojen käsittelystä. Rekisterinpitäjä on Toimistomummola Oy.

Rekisterinpitäjä ja rekisterinpitäjän yhteystiedot:

Toimistomummola Oy (myöhemmin ”Toimistomummola”, ”me”)
Y-tunnus: 3446993-1
Sähköpostiosoite: info@toimistomummola.fi
Postiosoite: Hermannin rantatie 12 A, 00580 Helsinki

2. Henkilötietojen käsittely

Keräämme erilaisia henkilötietoja Toimistomummolan palveluiden toimittamista, myyntiä ja markkinointia sekä yrityksen toiminnan ja palveluiden kehittämistä varten. Tässä osiossa kerromme, millaisia henkilötietoja käsittelemme erilaisilta kohderyhmiltä. 

Käytämme henkilötietojen käsittelyyn CRM-järjestelmää sekä omaa toiminnanohjausjärjestelmäämme. Sähköistä henkilötietoainestoa säilytämme suojatuilla palvelimilla, joita hallinnoimme yhdessä palveluntarjoajiemme kanssa. Sähköinen henkilöstötietoaineisto on aina suojattu salasanalla.

Mahdollinen manuaalinen aineisto säilytetään lukitussa tilassa, johon on pääsy vain erikseen oikeuden saaneilla henkilöillä.

Kohderyhmillä tarkoitetaan seuraavia ryhmiä (jäljempänä käytetty lyhyt nimitys suluissa)

  • potentiaaliset tilaajat ja asiakkaat, joita lähestytään myynti- ja markkinointitarkoituksissa (myynti- ja markkinointiyleisö)
  • palveluita tilaavat yritykset (yritykset)
  • palveluita tilaavien yritysten, yhdistysten tai julkisyhteisöjen henkilöedustajat (yritysten yhteyshenkilöt)
  • työnsuorittajiksi hakevat (työnsuorittajahakijat)
  • toimeksiannon saaneet työnsuorittajat, niin kutsutut “toimistomummot” (työnsuorittajat)

Lisäksi kerromme lyhyesti, mitä tarkoitusta varten kyseisiä tietoja keräämme ja käsittelemme. Käyttötarkoituksista ja oikeusperusteista on lisää tietoa jäljempänä.

Perus- ja yhteystiedot 

Esimerkiksi 

  • etu- ja sukunimi
  • sähköpostiosoite
  • lähiosoite
  • kieli
  • syntymävuosi
  • sukupuoli
  • puhelinnumero

Keneltä keräämme? Myynti- ja markkinointiyleisö, yritykset, yritysten yhteyshenkilöt, työnsuorittajahakijat, työnsuorittajat

Pääsääntöisesti mitä tarkoitusta varten? Myynti- ja markkinointitarkoitukset, asiakas- ja työnsuorittajasuhteiden ylläpito, sopimuksenmukaisten palveluiden toimittaminen.

Tarkemmat yksilöintitiedot

  • syntymäaika
  • henkilötunnus

Keneltä keräämme? Työnsuorittajahakijat, työnsuorittajat

Pääsääntöisesti mitä tarkoitusta varten? Henkilötunnusta käytetään työnsuorittajan tunnistamiseen.

Muut henkilöön liittyvät kuvailevat tiedot

Tarjotaksemme yksilöllisiä ja räätälöityjä palveluita, keräämme sitä varten tarpeellisia taustatietoja yrityksistä, työnsuorittajista ja työnsuorittajahakijoista. Saatamme kerätä ja käsitellä kuvausta esimerkiksi:

  • yrityksen koosta, toiminnasta ja tarpeista
  • yrityksen erityistoiveista
  • työnsuorittajahakijoiden ja työnsuorittajien mielenkiinnon kohteista ja erityistoiveista
  • muista asiakkaan, työnsuorittajan tai työnsuorittajahakijan tarkoituksellisesti tietoomme saattamista asioista.

Keneltä keräämme? Yritykset, työnsuorittajat ja työnsuorittajahakijat.

Pääsääntöisesti mitä tarkoitusta varten? Räätälöidyn ja yksilöllisen palvelun toimittamista ja palvelusuunnitelman laatimista varten.

Asiakas- ja palvelusuhteeseen liittyvät tiedot

Palvelun toimittamisen ja asiakaspalvelun yhteydessä keräämme asiakassuhteeseen liittyen tietoja. Nämä tiedot eivät lähtökohtaisesti ole henkilötietoja, mutta joissain tapauksissa etenkin muihin tietoihin yhdistettäessä ne voidaan luokitella henkilötiedoiksi. Esimerkkejä palvelutilanteessa kerättävistä tiedoista: 

  • kuvaus palvelukäynnin tapahtumista
  • vastaanotetut asiakaspalautteet
  • tiedot laskutuksesta

Keneltä keräämme? Yritykset, yritysten yhteyshenkilöt ja työnsuorittajat.

Pääsääntöisesti mitä tarkoitusta varten? Sopimusperusteisen asiakassuhteen hoitoa varten ja kehittääksemme palveluitamme.

Työnsuorittajahakijoilta kysytyt taustatiedot

Edellä mainittujen henkilötietojen lisäksi työnsuorittajahakijoilta (ja siten myös työnsuorittajilta) kysymme työkokemukseen ja koulutustaustaan liittyviä tietoja, esimerkiksi tiedot:

  • koulutuksesta
  • työkokemuksesta
  • eläkeläisyydestä
  • ajo-oikeudesta
  • muut työnsuorittajahakijan hakuprosessin yhteydessä luovuttamat työsuorituksen kannalta tarpeelliset tiedot

Keneltä keräämme? Työnsuorittajahakijat, työnsuorittajat

Pääsääntöisesti mitä tarkoitusta varten? Voidaksemme tehdä päätöksen työnsuorittajaksi hakeutuvan henkilön soveltuvuudesta suorittamaan palvelua, ja voidaksemme lopulta yhdistää työnsuorittajan ja asiakkaan toisiinsa.

Automaattisesti kerätyt tiedot

Parantaaksemme digitaalisia palveluitamme, keräämme verkkosivuiltamme ja mobiilisovelluksistamme joitain tietoja automaattisesti.

Näitä ovat esimerkiksi

  • Verkkosivuilla vierailun kesto ja ajankohta
  • Verkkosivuilla tehdyt toimet
  • Käytetyn verkkoselaimen tai mobiililaitteen malli ja versio
  • Käyttöjärjestelmä
  • IP-osoite

Keneltä keräämme? Kaikki digitaalisia palvelujamme (verkkosivut ja mobiilisovellukset) käyttävät.

Pääsääntöisesti mitä tarkoitusta varten? Digitaalisten palveluidemme suorituskyvyn tarkkailemiseksi ja digitaalisten palveluidemme kehittämiseksi.

Asiakastutkimusten yhteydessä kerätyt tiedot

Toimistomummolan palveluiden kehittämiseksi tehdään säännöllisesti erilaisia asiakastutkimuksia, joiden yhteydessä saatetaan kerätä jo mainittuja tarkempia tietoja. Tutkimuksiin osallistuminen on täysin vapaaehtoista ja tietojen luovuttaminen tapahtuu yrityksen tai yrityksen yhteyshenkilön omalla suostumuksella. Tutkimuksissa saatamme kerätä palveluun liittyvien tietojen lisäksi lisätietoja esimerkiksi:

  • Yrityksistä ja niiden tarpeista
  • Tulevaisuuden suunnitelmista
  • Eläkeläisten arjesta, tarpeista ja toiveista

Keneltä keräämme? Vapaaehtoisesti tutkimukseen osallistujilta. Pääsääntöisesti yritykset ja myynti- ja markkinointiyleisö.

Pääsääntöisesti mitä tarkoitusta varten? Palveluiden ja markkinoinnin kehittämistä varten.

3. Henkilötietojen säännönmukaiset lähteet

Henkilötietoja kerätään pääsääntöisesti rekisteröidyltä itseltään eri kanavia pitkin. Henkilötietoja ei kerätä ulkopuolisista lähteistä tai palveluista.

Rekisteröidyn itse luovuttamat tiedot

Säännönmukaiset tietolähteet

Kanavat, joiden kautta henkilötiedot pääsääntöisesti luovutetaan ja kerätään:

  • verkkolomakkeet
  • sähköpostiviestit
  • tekstiviestit
  • puhelut
  • sosiaalisen median palveluiden viestit
  • fyysiset tapaamiset
  • lomakkeet digitaalisten sovellusten sisällä
  • chat-viestit asiakaspalveluun

Säännönmukaiset tilanteet, joissa rekisteröidyt luovuttavat tietojaan

Yritykset ja yritysten yhteyshenkilöt:

  • myyntitapaamisia sovittaessa
  • myyntitapaamisissa
  • palveluntarpeen alkukartoituksessa
  • palveluita tilatessa
  • palvelusopimusta laadittaessa
  • palvelukäyntien yhteydessä
  • asiakaspalvelutilanteessa ja asiakassuhteen hoitoon liittyvissä tilanteissa
  • asiakaspalautteita annettaessa

Työnsuorittajat ja työnsuorittajahakijat:

  • työnsuorittajaksihakuprosessissa
  • hakemusta jättäessä
  • haastattelussa
  • toimeksiantosopimusta laadittaessa
  • toimeksiannon tuki- ja ohjaustapahtumien yhteydessä

Automaattisesti kerätyt tiedot

Evästeet

Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja, jotka verkkosivusto tallentaa laitteellesi. Evästeitä käytetään parantamaan verkkosivuston käyttäjäkokemusta.

Toimistomummolan verkkosivulla navigoidessa käyttäjältä kysytään evästeiden käytöstä. Verkkosivun toiminnallisuuksien, kuten kirjautumisen ja aiempien keskustelujen muistamisen kannalta pakolliset evästeet asetetaan automaattisesti, muut evästeet erillisellä suostumuksella. Muita evästeitä ovat esimerkiksi sivuston toimintojen tehokkuuden optimointiin tarkoitetut evästeet, sekä seuranta- ja analytiikkaevästeet. Seuranta- ja analytiikkaevästeitä käytetään verkkosivujen käytön seuraamiseksi ja palveluiden parantamiseksi. 

Jo sallittuja evästeitä voi muuttaa milloin vain Toimistomummolan verkkosivuilla.

Käyttäjät voivat myös estää evästeiden käytön selaimessaan tai asettaa selaimensa varoittamaan, kun evästeitä yritetään asentaa. On huomioitava, että näin tehdessä jotkin palvelun toiminnallisuudet eivät välttämättä toimi oikein. Lisätietoja evästeistä ja niiden poistamisesta löytyy osoitteesta www.allaboutcookies.org.

Toimistomummolan verkkosivut käyttävät Google Analyticsia ja muita analytiikkatyökaluja luodakseen raportteja internetsivun käytöstä, jotta sivuja sekä palvelua voitaisiin parantaa. Lisätietoa Google Analyticsista löytyy osoitteessa http://www.google.com/analytics. Google Analyticsin suorittamasta tietojen keräämisestä voi kieltäytyä lataamalla selaimeen lisäosan osoitteesta https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Mitä tarkoitusta varten käsittelemme henkilötietoja?

Toimistomummola käsittelee henkilötietoja useita tarkoituksia varten:

Tarjotaksemme palveluita sekä täyttääksemme sopimussuhteeseen perustuvat velvollisuudet

Toimistomummola käsittelee henkilötietoja ensisijaisesti tarjotakseen palveluita asiakkailleen. Toimistomummola käyttää henkilötietoja suorittaakseen sopimussuhteeseen perustuvat velvollisuutensa. Henkilötietoja käytetään palveluiden toimittamiseen ja asiakassuhteen hoitoon. Mikäli käyttäjä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, annettuja tietoja käytetään vastauksen löytämiseksi ja mahdollisten reklamaatioiden ratkaisemiseksi.

Asiakasviestintään ja markkinointiin

Toimistomummola voi käsitellä henkilötietoja ottaakseen yhteyttä asiakkaisiin palveluun liittyen ja ilmoittaakseen palveluita ja tuotteita koskevista muutoksista, sekä markkinoidakseen palveluitaan asiakkaille. Tietoja käytetään myös tutkimukseen ja analysointiin digitaalisten palveluidemme parantamiseksi.

Laadun parantamiseksi ja kehityssuuntauksien analysoimiseksi

Toimistomummola voi käsitellä tietoja palveluiden käytöstä parantaakseen palveluidensa laatua esimerkiksi analysoimalla erilaisia palveluiden käyttöön liittyviä kehityssuuntauksia. Tähän tarkoitukseen pyritään käyttämään mahdollisuuksien mukaan anonyymia tietoa, josta henkilöä ei voida tunnistaa.

Työnsuorittajien rekrytoimiseksi ja toimeksiantojen hallinnoimiseksi

Toimistomummola käsittelee työnsuorittajien ja työnsuorittajahakijoiden henkilötietoja toimeksiantosuhteen perustamiseksi ja ylläpitämiseksi, esimerkiksi arvioidakseen heidän soveltuvuuttaan toimittamaan palvelua, toimeksiantosopimuksen laatimiseksi ja sopivan asiakasyrityksen löytämiseksi.

Käsittelyn oikeusperusteet

Tehdyn sopimuksen perusteella

Toimistomummola käsittelee henkilötietoja pääsääntöisesti hoitaakseen eri osapuolten välisistä sopimuksista johtuvat velvollisuudet asiakkaita ja työnsuorittajia kohtaan.

Käsittelyn kohteen suostumuksella

Toimistomummola käsittelee henkilötietoja, jotka eivät ole olemassa olevan sopimussuhteen tai laillisen velvoitteen takia välttämättömiä, mutta esimerkiksi toiminnan kehittämisen kannalta tarpeellisia rekisteröidyn suostumuksella. Suostumus kysytään tyypillisesti esimerkiksi rastittamalla ruutu verkkolomakkeen yhteydessä.

Käsittelyn kohteen nimenomaisella suostumuksella

Toimistomummola käsittelee erityisiä henkilötietoryhmiä, kuten terveydentilaan liittyviä tietoja rekisteröidyn nimenomaisella suostumuksella. Nimenomaisella suostumuksella tarkoitetaan, että tahdonilmaisu pyydetään tarkasti rajattuihin tietoihin tarkasti rajattuihin tarkoituksiin.

Suostumuksen voi aina peruuttaa yhtä helposti kuin sen voi antaa. Suostumuksen voi peruuttaa ottamaan yhteyttä info@toimistomummola.fi.

Oikeutetun edun perusteella

Henkilötietoja voidaan myös käsitellä palveluiden ja liiketoiminnan ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. Tällaisissa tilanteissa arvioimme Toimistomummolan omaa oikeutettua etua rekisteröidyn yksityisyydensuojaa vastaan, ja esimerkiksi tarjoamme mahdollisuuden kieltäytyä uutiskirjeistämme ja suoramarkkinoinnista.

Lakisääteisten velvoitteiden täyttämiseksi

Joissain tapauksissa Toimistomummolalla on laillinen velvoite käsitellä henkilötietoja. Esimerkiksi kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään tilikauden tositteet, jotka voivat sisältää henkilötietoja, kuusi vuotta tilikauden päättymisen jälkeen.

Automaattinen päätöksenteko

Rekisteriä ei käytetä automaattiseen päätöksentekoon tai profilointiin (EU:n tietosuoja-asetuksen artikla 22). Mahdollisista rekisteröidyn tietoon kohdistuneista tietoturvaloukkauksista tiedotetaan rekisteröidyille ja viranomaisille säädösten mukaisesti.

5. Henkilötietojen luovutukset ja siirrot

Missä tilanteessa voimme luovuttaa henkilötietoja?

Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti.

Jaamme henkilötietoja Toimistomummolan organisaation sisällä ja vain siinä laajuudessa kuin on tarpeen palveluidemme suorittamiseksi ja kehittämiseksi.

Yrityksen tietoja luovutetaan palvelua toteuttaville työnsuorittajille (niin kutsutut “Toimistomummot”) siinä määrin kuin sopimuksen mukaisen palvelun toteuttaminen edellyttää. 

Muussa tapauksessa henkilötietoja ei luovuteta Toimistomummolan organisaation ulkopuolisille kolmansille osapuolille, ellei jokin seuraavista ehdoista sovellu:

Tietosuojaselosteen tarkoituksen saavuttamiseksi

Siltä osin kuin kolmannet osapuolet tarvitsevat pääsyn henkilötietoihin palveluiden suorittamiseksi, Toimistomummola on toteuttanut asianmukaiset sopimukselliset ja organisatoriset toimenpiteet varmistaakseen, että henkilötietoja käsitellään ainoastaan tässä tietosuojaselosteessa mainittuihin tarkoituksiin sekä soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.

Oikeudellisten perusteiden johdosta

Henkilötietoja voidaan jakaa Toimistomummolan organisaation ulkopuolisten kolmansien osapuolien kanssa, mikäli on perusteltu syy uskoa, että pääsy henkilötietoihin tai niiden käyttö on tarpeen: 

(i) soveltuvan lain, asetuksen tai oikeuden määräyksen täyttämiseksi 

(ii) väärinkäytöksen, turvallisuusriskin tai teknisen ongelman havaitsemiseen, estämiseen tai käsittelemiseen

(iii) Toimistomummolan, käyttäjien tai yleisön etujen suojaamiseksi, omaisuutta tai turvallisuutta lain asettamien vaatimusten mukaisesti. Asianomaisia tiedotetaan henkilötietojen käytöstä tällaisissa tapauksissa silloin, kun se on suinkin mahdollista.

Muiden oikeutettujen syiden vuoksi

Mikäli Toimistomummola on osapuolena sulautumisessa, liiketoimintakaupassa tai muussa yrityskaupassa, henkilötietoja voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle, joka on mukana kyseisessä yrityskaupassa. Tällaisessa tilanteessa taataan henkilötietojen luottamuksellisuus ja tilaajia tai asiakkaita tiedotetaan ennen tietojen siirtoa tai tietosuojaselosteen vaihtumista.

Nimenomaisella suostumuksellasi

Henkilötietoja voidaan jakaa kolmansille osapuolille muissa, kuin yllä luetelluissa tilanteissa silloin, kun nimenomaisen suostumus on saatu siihen. Aiemmin annettu suostumus on oikeutettu perua milloin tahansa. 

Verkkosivujen käyttöön liittyvää kokonaiskertymätietoa ja muuta anonyymiä tietoa voidaan jakaa mainostajille, liikekumppaneille ja muille kolmansille osapuolille.

Tiedonsiirrot Euroopan ulkopuolelle

Toimistomummola ei siirrä henkilötietoja Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolisiin maihin. Poikkeuksena tähän ovat Euroopan komission tietosuojan vastaavuuspäätöksen saaneet maat, kuten Iso-Britannia.

6. Henkilötietojen suojaaminen

Toimistomummola käsittelee henkilötietoja asianmukaisella huolellisuudella ja soveltuvan lainsäädännön asettamien vaatimusten mukaisesti.

Tietojen suojauksen periaatteet

Henkilötietojen käsittelyssä noudatetaan huolellisuutta ja tietojärjestelmien avulla käsiteltävät tiedot suojataan asianmukaisesti. Kun henkilötietoja säilytetään verkkopalvelimilla, niiden laitteiston fyysisestä ja digitaalisesta tietoturvasta huolehditaan asiaankuuluvasti. Toimistomummola huolehtii siitä, että tallennettuja tietoja sekä palvelimien käyttöoikeuksia ja muita henkilötietojen turvallisuuden kannalta kriittisiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja vain niiden työntekijöiden toimesta, joiden työnkuvaan se kuuluu.

Miten säilytämme henkilötietoja?

Henkilötietoja säilytetään suojatuilla palvelimilla, joita hallinnoimme yhdessä palveluntarjoajien kanssa. Säilytettyjä henkilötietoja suojataan turvallisuus- ja pääsynvalvonnalla, mukaan lukien kaksivaiheisella käyttäjänimi- ja salasanatunnistamisella sekä asianmukaisella tiedon salauksella.

Henkilötietojen säilytysaika

Toimistomummola ei säilytä henkilötietoja pidempään kuin laissa on säädetty ja pidempään kuin palveluiden tarjoaminen edellyttää. Säilytysaika on riippuvainen tietojen luonteesta sekä käsittelyn tarkoituksesta. Säilytysaika voi näin ollen vaihdella riippuen tiedosta ja käsittelyn tarkoituksesta.

Asiakkaiden ilmaistua asiakassuhteen päättyvän lopullisesti, asiakkaan henkilötiedot poistetaan tai anonymisoidaan 90 päivän kuluessa. Tietoja säilytetään asiakassuhteen päätyttyä mahdollisten reklamaatiotilanteiden varalta. Vastaavasti työnsuorittajien henkilötiedot poistetaan tai anonymisoidaan 90 päivän kuluessa toimeksiantosuhteen päätyttyä ellei työnsuorittaja halua siirtyä uudelleen työnsuorittajahakijaksi.

Joissain tapauksissa henkilötietoja säilytetään lakiin perustuvista syistä pidempään kuin 90 päivää asiakas- tai toimeksiantosuhteen päätyttyä. Esimerkiksi kirjanpitolaki velvoittaa säilyttämään tilikauden tositteet, jotka voivat sisältää henkilötietoja, kuusi vuotta tilikauden.

7. Rekisteröidyn oikeudet

Tietosuojalain ja -asetuksen mukaisesti rekisteröidyllä on oikeuksia omiin henkilötietoihinsa, joita Toimistomummola käsittelee. Tässä osiossa on eritelty nämä oikeudet. Kaikkiin näihin oikeuksiin tai yleisesti henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä asioissa voi olla yhteydessä info@toimistomummola.fi.

Oikeus tarkastella omia henkilötietoja

Toimistomummola tarjoaa rekisteröidylle pääsyn omiin henkilötietoihinsa, joita käsitellään. Tämä tarkoittaa, että rekisteröity saa omasta kirjallisesta pyynnöstään tietää, mitä rekisteriin liittyviä henkilötietoja on kerätty ja käsitelty sekä mihin tarkoitukseen näitä tietoja käytetään tai on käytetty. Ennen tietoihin pääsyä voidaan pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä.

Oikeus tietojen oikaisemiseen 

Rekisteröidyllä on pyynnöstä oikeus virheellisen, epätarkan, vanhentuneen tai tarpeettoman tiedon korjaamiseen tai täydentämiseen.

Oikeus vaatia tiedon poistamista

Rekisteröidyt voivat pyytää Toimistomummolaa poistamaan henkilötietonsa järjestelmistään. Pyynnön mukaiset toimenpiteet suoritetaan, mikäli Toimistomummolalla ei ole oikeutettua syytä olla poistamatta tietoa. Tiedot eivät välttämättä poistu välittömästi kaikista varmuuskopio- tai muista vastaavista järjestelmistämme. Tällaiset varmuuskopiot poistetaan heti kun se on mahdollista. 

Oikeus vastustaa käsittelyä

Rekisteröidyt voivat pyytää rajoituksia henkilötietojensa käsittelyyn, mikäli tietoa käsitellään muihin tarkoituksiin kuin palvelumme suorittamiseksi tai laista aiheutuvan velvollisuuden täyttämiseksi. Rekisteröidyt voivat myös vastustaa henkilötietojensa käsittelyä jatkossa, jos käsittely perustuu aikaisemmin annettuun suostumukseen. Henkilötietojen käsittelyn vastustaminen saattaa johtaa rajoitetumpiin mahdollisuuksiin käyttää Toimistomummolan palveluja.

Rekisteröidyillä on aina oikeus kieltää meitä käyttämästä henkilötietoja suoramarkkinointiin, markkinatutkimukseen tai profilointiin ottamalla yhteyttä xxx@toimistomummola.fi.

Oikeus käsittelyn rajoittamiseen

Rekisteröidyt voivat myös pyytää Toimistomummolaa rajoittamaan tiettyjen henkilötietojensa käsittelyjä. Tietojen käsittelyn rajoittamista koskeva pyyntö saattaa johtaa rajoitetumpiin mahdollisuuksiin käyttää Toimistomummolan verkkosivuja sekä palveluja.

Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen

Rekisteröidyillä on oikeus saada henkilötietonsa Toimistomummolalta jäsennellyssä ja yleisesti käytetyssä muodossa.

Oikeuksien käyttäminen

Tässä mainittuja oikeuksia voidaan käyttää lähettämällä yllä mainittuihin osoitteisiin kirje tai sähköposti sisältäen seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero ja kopio voimassaolevasta henkilöllisyystodistuksesta. Toimistomummola voi pyytää rekisteröidyn henkilöllisyyden todistamisen kannalta tarpeellisten lisätietojen toimittamista. Pyynnöt, jotka toistuvat kohtuuttoman usein, ovat liiallisia tai jotka ovat selvästi perusteettomia voidaan hylätä. Mikäli rekisteröity katsoo, että henkilötietojen käsittelytoimenpiteet ovat ristiriidassa voimassaolevan lainsäädännön kanssa, rekisteröity voi tehdä valituksen paikalliselle tietosuojaviranomaiselle.

Oikeus tehdä valitus viranomaiselle

Sinulla on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle, jos katsot, että henkilötietojesi käsittelyssä rikotaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (EU) 2016/679.

Tietosuojavaltuutetun toimisto:

Käyntiosoite: Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki

Postiosoite: PL 800, 00531 Helsinki

Puhelinvaihde: 029 566 6700

Kirjaamo: 029 566 6768

Tietosuojakäytäntömme: asiointi puhelimitse

Sähköposti (kirjaamo): tietosuoja(at)om.fi

Kotisivut: https://tietosuoja.fi/tietosuojavaltuutetun-toimisto

8. Tietosuojaselosteen muuttaminen

Tämän tietosuojaselosteen muuttaminen voi olla tarpeellista muuttuneiden lainsäädännöllisten vaatimusten vuoksi tai tietosuojakäytäntöjemme muuttuessa tai liiketoimintamme kehittämisen vuoksi. Muutokset tähän tietosuojaselosteeseen tulevat voimaan heti, kun ne ovat julkaistu verkkosivuillamme.

9. Miten voit olla meihin yhteydessä?

Mikäli sinulla on lisäkysymyksiä tietosuojakäytäntöihimme liittyen, ota yhteyttä osoitteeseen info@toimistomummola.fi.